Mindjárt itt a karácsony! Nem tudom, Te hogy vagy vele, de én nem szeretek tömegben vásárolni. Így decemberben nem csak a bevásárlóközpontokban és üzletekben van óriási tömeg, de a parkolókban és az utakon is. Mindenki siet, sőt rohan. Kész téboly az egész, ahelyett, hogy élmény lenne beszerezni a szeretteinknek az ajándékot, örömteli lenne a vásárlás, inkább „üröm telivé” válik. A tömeget elkerülve sokkal jobban megoldás az online vásárlás.,
Kényelmesen egy finom tea társaságában, a meleg szobából, sokkal gyorsabban el tudsz intézni mindent. Különösen így van ez most a járvány idején. Senkinek nincsen kedve tömegben lenni. Ezért akár rutinos online vásárló vagy, akár most rendelsz a netről először, bizony jól teszed. Ezzel nem csak az egészségedet véded, hanem szabad időd is több marad!
Azonban az online vásárlásnak is megvannak a trükkjei, ahhoz, hogy biztosan meg is érkezzen a vágyott ajándék. Online vásárlás csízióit van szerencsém mindkét oldalról ismerni, hiszen nem csak vásárló vagyok, hanem a panyizsuzsi webshop üzemeltetője is, így nagyon jól ismerem, a speciális kéréseket és a rendeléssel kapcsolatos problémákat is!
Most ezeket a tapasztalataimat szedtem össze, hogy Neked is hasznodra legyen!
Online vásárlás: csak megbízható boltokban!
Ha már vásároltál az adott webáruházban vagy ismerős ajánlotta Neked, akkor az egy jó jel. Ha nem, akkor nézd meg az oldal láblécében az ÁSZF-et, azaz az Általános Szerződési feltételeket. Nem kell az egészet végig olvasnod, elég ha csak néhány számodra fontos részt megnézel. Ilyen lehet a szállítási határidő, az elállási illetve cserejog. Ha ezeket elfogadhatónak találod, akkor vásárolj, ha egyáltalán nem létezik ez a dokumentum, akkor menekülj!
Ügyelj, hogyan fizetsz!
Számtalan fizetési mód létezik a webáruházakban. Én személy szerint a PayPalt részesítem előnyben, mert itt nem a bankszámlák, hanem az email címek között cserél helyet a pénz. (Az email címek természetesen a számlákhoz vannak kötve!) Az pénz azonnal megérkezik a kereskedőhöz, A vásárlónak viszont egyfajta garancia, ugyanis, ha nem érkezik meg a termék, akkor a PayPal vállalja a felelősséget és megtéríti a termék vagy szolgáltatás árát. Ez pedig nem mese habbal, egyszer 250€-mat szereztem vissza ilyen módon!
A bankkártyás fizetés gyors és akkor a legbiztonságosabb, ha az adataidat nem a weboldalon, hanem a Simple vagy a barion felületén kell megadnod, ugyanis így a webáruház üzemeltetője nem is látja a kártyaadataidat!
Ha bizalmatlan vagy a webáruházzal, akkor válaszd az utánvétet, így csak akkor fizetsz, amikor a kezedben van már a csomag. Ennek azonban legtöbb esetben van néhány 100 forintos felára, no meg ott kell lenned a rendelési címen, mert a szomszéd az utánvétes csomagokat nem biztos, hogy át fogja venni!
Vásárolj időben
Az egyedi ajánlatok, ajándékcsomagok, gyakran limitált darabszámban állnak rendelkezésre, így elképzelhető, hogy idő előtt elfogynak. Bár a legtöbb webshop, mint a a panyizsuzsi is az utolsó pillanatig szállít, nem érdemes a bevásárlást az utolsó napokra időzíteni. Azonban arra is kell gondolni, hogy a futárok ilyenkor leterheltebbek és elképzelhető, hogy a csomag egy kicsivel lassabban ér oda. Ennek idén még a szokásosnál is nagyobb az esélye, hiszen nagyon sokan fognak online vásárolni a hagyományos boltok helyett! A Magyar Posta már hó eleje óta szombaton is szállít, hogy bírja a megnövekedett terhelést!
Légy elérhető az átvétel helyén és napján!
Nagyon fontos az is, hogy olyan helyre rendeld a csomagot, ahol munkaidőben elérhető vagy. Ha olyan a munkád, hogy nem tudsz csomagot átvenni (pedagógus, orvos) akkor érdemes, férj, feleség munkahelyére, vagy az otthon lévő nagymama címére rendelni. Ilyenkor különösen figyelj, hogy előre rendezd a csomag árát, ezzel ne okozz másnak meglepetést.
Sérült csomagot azonnal fel kell bontani!
Ha egy csomag külseje megsérült, akkor azt a futár jelenlétében fel kell bontani és ha a beltartalom is sérült, akkor jegyzőkönyvet kell felvenni. Ezzel a szabállyal a futárok is pontosan tisztában vannak, de ilyenkor sokszor sietnek és nem nagyon szeretnek várni. Ennek ellenére tegyél így, ha komolyabb sérülést látsz valamely küldeményen!
+1 tipp: ne félj a telefont használni
A profi webáruházakban van ügyfélszolgálati telefon. Ha úgy érzed, hogy valami bizonytalanság van benned, akkor vedd elő a telefonodat és hívd fel az ügyfélszolgálatot. Minket rengetek alakalommal hívnak fel azért, mert nagyon gyorsan szükségük van a termékre és nem biztosak, hogy időben oda fog-e érni. Azonban egy 1-2 perces telefonbeszélgetésből ez már világosan kiderül. Így a megrendelő nyugodtan adja le a rendelését, mi pedig kiemelten figyelünk rá, hogy az időben elinduljon!
Vélemény, hozzászólás?