A sorozat folytatódik, inspirációra fel.
A kevesebb több – volt a jelmondata Ludwig Mies Van der Rohe-nak, akinek munkássága bár a német Bauhausban gyökerezett, ám igazán az Egyesült Államokban teljesedett ki. 1937-ben már mint neves művész hagyta maga mögött Hitler Németországát (Mies Van der Rohe tervezte például az 1929-es barcelonai világkiállítás német pavilonját), rá egy évvel pedig már ő a vezetője az Illinois Institute of Technology építészeti tagozatának.
Ezzel pedig nem csak Mies Van der Rohe életében, de az amerikai építészet történetében is új korszak kezdődött. Neve hamar egybeforrt a felhőkarcolóékkal. „Mies means money”, azaz Mies pénzt jelent, hangoztatták akkoriban gyakorta a chicagói és New York-i ingatlanfejlesztők. S valóban, olyan nagyszabású projektek fűződtek a nevéhez, mint a Seagram Building New Yorkban, az IBM Plaza vagy a Lake Shore Drive tornyai Chicagóban.
Mindezeket megelőzően azonban még megtervezte a Farnsworth-házat, melyet 2004-ben felvettek a történelmi helyszínek nemzeti nyilvántartásába. „A kevesebb több” jelmondatnak ékes példája a ház, az acéllábakon álló építmény szinte lebeg, az óriási üvegtáblák pedig nem csak az átláthatóságot biztosítják, de a bentlévő számára már-már elérhető közelségbe hozzák a varázslatos illinois-i természetet.
Mies Van der Rohe azonban nem csak építészként, hanem bútortervezőként is maradandót alkotott. Olyan ma már klasszikus darabok megalkotása fűződik a nevéhez, mint a Barcelona-szék vagy a Brno-szék.
A képeket innen és innen vettük.
Piri mondta
olyan mindenhonnan bámulhatnának érzésem lenne…