Előre bocsájtom, nem terveztem ez a témát blogbejegyzésként megosztani. A történtek után másnap levelet írtam az áruházláncnak, amire két hét alatt nem érkezett egy bocsánatkérés, sőt még válasz sem. Ezért döntöttem úgy, hogy ezt a levelemet megosztom. Azt gondolom anyaként nem elfogadható egy kamasz megalázása! Különösen ma, amikor annyit beszélünk mások elfogadásáról, toleranciáról, akkor egy kamasszal, aki semmi rosszat nem tett, és elég kellemetlen helyzetbe került.
Nagyon elszomorít a helyzet különösen, hogy a nagy cégek, sorra jönnek elő a tolerancia kampányaikkal. gyönyörű szövegeket írtak róluk e weboldalaikon, megható fotókat készíttetnek hozzá, ugyanakkor ez csak egy marketing fogás, mert az alapvető emberi értékekkel úgy tűnik nincsenek képben az alkalmazottak és az alvállalkozóik.
Egy kamasz megalázása, sőt bármely ember megalázása nem elfogadható!
Íme a levelem, amit a cégnek írtam a történtek után. Ebből részletesen kibontakozik a történet:
Tisztelt Hölgyem /Uram!
14 éves lányom [dátum] délután a H&M WestEnd beli üzletében (mozgólépcsős) járt a 15 éves barátnőjével. A két hónapos itthonlét után ez volt az első alkalom, hogy a elment itthonról, az egyik barátnőjével találkozott. A lányok 45-50 percet töltöttek az üzletben, sok mindent megnéztek, ruhát próbáltak és a barátnő vásárolt is. A lányom arra lett figyelmes, hogy egy idő után az egyik alkalmazott folyamatosan követni kezdte őket. Mikor távozni szerettek volna a biztonsági őr felszólította őket egy csomag ellenőrzésre, ahova egy ismeretlen 20 év körüli férfi is velük ment. Nem volt rajta sem H&M-es öltözet, sem nyakba akasztható jelzés, hogy Ő a céghez tartozik, sem biztonsági őr ruhát nem viselt. A lányok megmutatták a csomagjukat, majd, miután azt a biztonsági őr rendben találta a lányom szemüvege felől érdeklődött. A lányom mondta, hogy ezt én, az édesanyja, vásárolta neki 3 éve és ebben jött be az üzletbe, a fején volt. A biztonsági őr állította, hogy nem volt a gyerek fején, aki erre mondta, hogy akkor lehet, hogy a kezében volt. Nem akarták elhinni, annak ellenére, hogy ez nem HM termék volt és nem volt benne HM logo/ felirat. Ezek után a barátnő elővette a telefonját és megmutatta a néhány órával korábban készült fotót, ahol a lányomon van a napszemüveg. Ezen a képet kinagyította a biztonsági őr és először nem akarta elhinni, hogy a 3 éve használt szemüveg nem az üzletből lett eltulajdonítva, majd vonakodva elengedte őket.
Végtelenül kellemetlen és megalázó helyzetbe hozott ezáltal a biztonsági őr két teljesen vétlen tizenévest, akiknél nem volt megfelelően megalapozott a gyanú, hogy valamit is eltulajdonítottak volna az üzletből. A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy:
- törvényes képviselő nélkül hozták őket kihallgatásszerű helyzetbe
- két férfi jelenlétében, ahol az egyik férfiről azt sem tudni Ő ki volt (legalább egy női kollégát illett volna megkérni, hogy menjen velük, nem két férfit)
- a lányokat végtelenül felháborította, hogy az őr nagyon lekezelő, megalázó módon beszélt velük
Mint édesanya a történteket felháborítónak tartom, különösen azért, mert a HM a fenntarthatóságot a zászlajára tűzte és ennek egyik pontja a weboldalon is olvasható „Fair and equal” amiben a tisztességet és az egyenlő bánásmódot hangoztatja! A történtek teljes mértékben szembe mennek a cég fenntarthatósági politikájával.
Kérem vizsgálják ki az ügyet és várom visszajelzésüket milyen lépéseket tettek az eset hatására és hogyan próbálják meg ezt a két tizenéves lány felé jóvátenni!
Levelem mellékleteként megtalálják a szóban forgó szemüveg rendelési visszaigazolását!
Fotók a szóban forgó szemüvegekről
Íme a mellékelt kép, melyen a legfelső helyen látható a szóban forgó szemüveg, felette pedig a rendelés dátum.
Lejjebb pedig látható az áruházban jelenleg kapható napszemüveg.
Az áruháznak írt levelemet és a történteket nem kommentálom. Azonban szeretném jelezni, hogy mostantól kezdve erről a márkáról nem fogtok itt olvasni a blogon, nem fogom ajánlani a termékeitek, de még megjeleníteni sem! Nem támogatok egy olyan vállalatot, akinél rendben van egy kamasz megalázása és mikor ezt jelzik nekik, egy emailes válaszra sem méltatja!
Kövesd a panyizsuzsi üvegékszer történetét az Instagramon és a Facebookon is!
Vélemény, hozzászólás?